Da har styret igjen vært samlet og følgende saker gikk vi gjennom. Det er et ønske fra noen om å vurdere behovet for en intern bytteliste på plassene våre - og om denne skal gjelde foran en som søker seg inn til plassen fra utsiden. Når noen forlater plassen selges ofte vogn og spikertelt samtidig. I dag kan det oppleves som litt krøkkete at man kanskje må flytte spikerteltet til ny plass til en evt ny eier på samme campingplass - i stedet for å kunne selge tomt, spikertelt og vogn i "en smell". Reglene i dag gir de som allerede bor på plassen forrang til å velge en annen plass, dersom de ønsker. Men det er en del kostnader for å flytte et spikertelt til et annet sted på campen, når det kanskje kunne blitt stående på samme sted og alle kunne vært like fornøyd.
Styret ønsker å kartlegge litt nærmere fordeler og ulemper med å endre på dette - fordi reglene rundt dette står i kontrakten som signeres - og da må i så fall denne også endres. Har du meninger rundt disse reglene tar vi gjerne imot innspill på dette - bruk mailadressen vår: avd153@nbocc.no
Vi har også landet dato for årsmøtet i 2025 - dette settes til torsdag 20 februar kl 1800, innkalling og mer info om sted vil komme.
Angående Jotka og strømtilkobling jobbes det jevnt og trutt med avklaring av kostander. Vi har som nevnt tidligere fått en pris på ca 230 000 kroner for å få "lov" til å koble oss på strømnettet der oppe (Anleggsbidrag), men i tillegg kommer utgifter på utstyr og materiell som trengs (kabler, strømstolper til vognene, evt strømskap osv) - og dette beløper seg til ca samme summen, 250 000 pr nå. Plassen mener de skal kunne gjøre selve arbeidet på dugnad, oppgaver som krever sertifisering må vi selvsagt leie noen inn til. Ca 0,5 mill kroner kan finansieres på flere måter. De andre plassene har alle gått inn med et innskudd for strøm, Silis hadde sist en egenandel pr ekvipasje på kr 6 000. Dette gir i underkant av 200 000 i kapital. Så har foreningen bygget opp innskuddskontoene en del, men vi ønsker ikke å bruke riktig hele beløpet opp på dette, noe må vi også holde i reserve. Men aktuell sum vil utgjøre mellom 100 og ca 150 000 kroner. Da trengs det fremdeles et lån på det resterende beløpet. Når vi har fått nøyaktige summer fra Jotka på hva materiellet vil utgjøre i kostnad, skal styret behandle finansiering - for målet er at plassen skal få strømtilknytning.
Vi spør også om det kan være interesse for en mimrekveld? Når vi hadde 40 års jubileet vårt på Skillemo, både under arrangementet, men også i tiden før - ble det nevnt fra flere voksne medlemmer mange gode historier og miner - som vi i styret er sikre på at flere har fine bilder fra. Kan det være interesse for at vi arrangerer en hyggelig aften, hvor vi bringer frem noen av disse tidligere tiders caravanfortellinger og minner - til glede for nye og gamle tilhørere? Gi oss gjerne innspill på dette også :) Send mail på: avd153@nbocc.no