Styrenytt mai 2024

Styrenytt mai 2024

Styret har vært samlet igjen etter påske. Flere saker stod på agendaen. 

Vervekampanje

Vi trenger noen frivillige som kan stille sin vogn/ bobil til disp - for fotografering :) Det pågår en nasjonal vervekampanje i foreningen, og noen stiller opp på såkalte "stands" f eks på kjøpesenter for å verve flere medlemmer. Det er ikke stemning for det i vårt styre - vi har derimot troen på å lage en flott "hjemme hos-"reportasje hos noen på hver plass (Sarves, Silis, kanskje Jotka og helst noen som ikke er på noen plass - men har vogn/ bobil hjemme). Vi ønsker å kunne vise alle andre hvor flott vi har det når vi har det "som flottest" i vogn/ på tur, og så videre. Dette er det vi bruker noe av det mest dyrebare vi har på - nemlig fritiden vår. Da må vi også forsøke å "selge" den stemningen til andre. Vi ønsker "fulle plasser" og gjerne flere medlemmer til foreningen. Dersom noen i foreningen kunne tenke seg å stille sin ekvipasje til disp for fotografering - kommer gjerne et par av oss i styret innom og lager en god fortelling fra dem. Vi ønsker gjerne et bredt spekter med familier, noen med barn/ ungdommer, noen voksne - og noen seniorer. Bilder og tekst lager vi en artikkel på hjemmesiden av - som vi så poster på facebook/ sosiale medier - og vi bruker heller litt midler på dette i våre områder. Ta kontakt med styret om du/ dere kunne tenke dere noen minutter med fotoshoot og litt "intervju" - så vi får vist resten av Alta og omegn hvor fint og praktisk vi kan ha det på camping :)

Økonomi

Det er beklageligvis noen som ikke gjør opp sine økonomiske forpliktelser på plassene. Det er et krav om at alle må både betale medlemsskap til Norsk Bobil og Caravan Club, kontigent, og plassleie for den plassen en står på. Fra 1 januar 2024 gis det ikke mye rom for å ikke betale i tide - kravene går rett til purring og videre til inkasso. Det har vist seg i fjor at en god del summer ble hentet inn på denne måten til foreninga. Det er likevel verdt å nevne at om en kommer i et økonomisk uføre kan en ta kontakt med styret/ kasserer - som kan gi utsettelse på beløpet. Men da må en selv ta kontakt først. 

En sak har gått såpass langt at namsfogden har vært inne i bildet. Spikerteltet til vedkommende legges nå ut for salg til de som ønsker. I første omgang får de på Sarves muligheten, da spikerteltet står der (slippe frakt). Etter en stund vil det også annonseres til alle andre. Spikerteltet ser ut til å være i god stand og har innbo som følger med.

Tidligere var det praksis at en måtte betale kr 500 for å stå på vente liste til caravanplasser. Dette har styret valgt å ikke benytte oss av - da det ikke fremstår som nødvendig for øyeblikket. Dette ble innført da en del "slengte inn søknader" litt ukritisk, og senere trakk seg fra lista. Nå er det blitt slik at takker en nei til plass, blir en satt nederst på samme lista. Det ser ut til å fungere etter hensikten.

Annet

Noen har ønsket å la brøyteinstruksene bli innfelt i leiekontraktene. Det er ikke ønskelig fra styret sin side. Leiekontrakten bestemmelser må vedtas av en egen vedtektskomite sentralt. Det tok over et år sist noe ble endret, mens brøytebestemmelser kan ha behov for å endres litt fortløpende. Brøytebestemmelser følger plassinstruksene, som anses som en god og minnelig ordning for de aller fleste.

Det vil også justeres for de ca 10 ekvipasjene på Silis som har betalt inn kr 6 000 i depositum i sin tid - disse vil vi nedjustere til kr 4 000 for at de skal ha samme beløp som alle andre. Det betyr at disse får fratrukket dette beløpet på enste faktura.

Det var det hele - håper alle hadde en flott 17 mai feiring og en god pinse. Mvh Styret.